Etisk sökmotoroptimering

Vad menar de som svänger sig med fraser som etisk sökmotoroptimering egentligen? I många fall handlar det nog om att de menar nog i hur hög grad man följer Googles riktlinjer för webbansvariga när man utför sin sökmotoroptimering, andra kanske menar hur själva affärsuppgörelsen ser ut mellan kund och företag som utför jobbet, någon annan menar kanske hur transparent SEO-företaget är mot kunden om hur själva arbetet med sökmotoroptimeringen går till.

Etik och moral är ju några av grundpelarna i vårt samhälle, men inom sökmotoroptimeringsvärlden så känns denna debatt lite infekterad och omogen, vilket är tråkigt.

En del i att utföra sökmotoroptimering på ett etiskt sätt som jag tror att ALLA ställer upp på är att se till att de som utför jobbet tänker på miljön. Vi har endast ett jordklot som vi alla delar på och ansvarar för, så att tänka på hur vi hanterar detta stackars klot är enormt viktigt. På kontoret i Borås där vi sköter största delen av sökmotoroptimeringen inom Online Group för den svenska marknaden har vi beslutat oss för att tag i det här med sopsorteringen för att dra ett litet strå till stacken. Vi har köpt fina behållare som gör det enkelt för alla att förstå hur man ska sortera och som dessutom gör det enkelt för oss att sedan tömma dessa, se bilden nedan. Med över 20 seo-tekniker på ett och samma ställe så hoppas vi att denna insats gör nytta!

Vad gör Ni på Ert kontor för att förbättra miljön? Har någon några enkla tips på hur vi kan bli än bättre så tar vi emot detta med öppna armar!

sopsortering

Kategori: sökmotoroptimering.
tomas
Om tomas
Tidigare delägare i Multi Innvation Group som blev uppköpt av Oniva Online Group 2007, numer teknisk chef för Getupdated. Startade en gång i tiden sökmotoroptimeringsavdelningen inom Getupdated som genom åren varit oerhört framgångsrik. Mer om Tomas ->

Kommentarer inaktiverade.