Omdömen och recensioner direkt i AdWordsannonser

Det finns ett stort värde i bra recensioner och omdömen om ditt företag. Det kan göra att potentiella kunder förstår varför din produkt eller tjänst är rätt för dem. Nu ska Google implementera detta för AdWordsannonser med ett annonstillägg som heter review (beta). Då kan du visa utmärkelser och recensioner från ansedda tredje parter i dina AdWordsannonser.

RE_1
Du kan skicka in antingen ett direkt citat eller en sammanfattning av en viktig punkt från en recension, som bilden ovan visar.

Det är givetvis viktigt, både för dig och för användarna, att de recensioner som används ska vara av hög kvalitet enligt Googles riktlinjer:

  • Innehållet som visas i review tillägget måste komma från en ansedd 3:e part, och måste följa vanliga AdWords riktlinjer.
  • Det är annonsörens ansvar att se till att det är tillåtet att använda en särskild recension i annonserna.
  • För att skydda användare och andra företag från vilseledande påståenden, använder Google automatiserade och mänskliga system för att bekräfta giltigheten och att reglerna följs för samtliga review tillägg.

För närvarande är review tillägget endast i betatestning och tillgängliga endast på engelska, men håll utkik efter uppdateringar efterhand som det expanderar till andra språk. Vill man vara med och testa tillägget redan nu så letar Google efter annonsörer som vill delta i betan och man ber dessa kontakta sin AdWordsrepresentant. De meddelar också att de snart kommer att lägga till stöd för review tillägg direkt i AdWordsgränssnittet.

Kategori: AdWords.
tomas
Om tomas
Tidigare delägare i Multi Innvation Group som blev uppköpt av Oniva Online Group 2007, numer teknisk chef för Getupdated. Startade en gång i tiden sökmotoroptimeringsavdelningen inom Getupdated som genom åren varit oerhört framgångsrik. Mer om Tomas ->

Kommentarer inaktiverade.